اسلوونی هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت پیش بینی مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری نشست سازمان ملل برای ادای احترام به شهید آیت الله رئیسی معاون وزارت خارجه روسیه: سیاست مسکو پیرامون تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تغییر نکرده است رسانه‌های عبری از تهدید اسرائیل از سوی مصر خبرداد اردوغان: حمله به اردوگاه آوارگان «پایان انسانیت» بود سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون ثبت‌نام از ۳ داوطلب ریاست‌جمهوری قطعی شده است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور سوریه با رهبر انقلاب دیدار کرد | حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مقاومت هویت ممتاز سوریه است؛ این ویژگی مهم باید محفوظ بماند اعتبارنامه نمایندگان چیست و چگونه بررسی می‌شود؟ بررسی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کاهش آمار طلاق در خراسان رضوی وزیرخارجه فرانسه: بعضی کشورها با به رسمیت شناختن فلسطین به دنبال ژست سیاسی برای انتخابات اروپا هستند شهید رئیسی چگونه مدیران کشور را انتخاب می‌کرد؟ + فیلم صدور اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری همایش «سرآغاز حرفه‌‌گرایی» ویژه روان‌شناسان و مشاوران استان در مشهد برگزار شد | شهید رئیسی در حوزه مشاوره به‌دنبال تخصص‌گرایی بود رایزنی سرپرست وزارت خارجه ایران و وزیرخارجه ارمنستان ازدواج آسان موجب آرامش، نظم و پیشرفت در جامعه می‌شود مناظرات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ انجام می‌شود رنجبرزاده: بازشماری آرا خلاف آیین‌نامه است سازمان جهانی بهداشت: شرایط در غزه «به شدت فاجعه‌بار» است درگیری مسلحانه اراذل‌و‌اوباش در مُلک‌آباد مشهد، ۲۸ مصدوم برجای گذاشت + عکس
سرخط خبرها

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

  • کد خبر: ۲۲۵۸۳۰
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۲
لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->